معرفی استراتژی نوین جمعسپاری و راهکارهای پیاده سازی آن در فضای کسب وکار(مطالعه موردی: شرکت اپل)
از دیرباز تاکنون، مدیران و صاحبان کسب و کار به دنبال ایجاد و پیاده سازی راهکارهایی در جهت کاهش هزینهها و افزایش درآمد برای رسیدن به سود بیشتر بوده اند. در طول زمان و با پیشرفت سریع علم از جمله در حیطه ارتباطات، سازمانها نیز برای حفظ بقا، خود را ملزم دانسته اند تا با تغییرات خود را هماهنگ نموده و در جهت بهره برداری هرچه بهتر از شرایط جدید گام بردارند. رشد سریع علوم ارتباطات و فناوری اطلاعات در دهههای اخیر، بستری مناسب برای استفاده مدیران از منابع و فرصتهای جدید بوجود آورده است. از سوی دیگر، عملکرد و فعالیت سازمانها نیز نسبت به گذشته از فرایندهای پیچیده تری پیروی می کند که این تغییرات سازمانها را ملزم به بهره گیری از روشهای روز دنیا و همگام با پیشرفتهای دنیای کسب و کار می نماید. با ورود اینترنت به دنیای کسب و کار و امکان برقراری ارتباط با مشتریان، تغییرات عظیمی در روابط بین شرکتها و مشتریان آنها بوجود آمده است. این روابط تنها محدود به شهر و یا کشور نبوده و قادر است با مشتریان در سراسر دنیا به صورت لحظه به لحظه برقرار شود. در واقع، سازمانها قادر خواهند بود تا مشتریان خود را در فرایندها و فعالیتهای مختلف شرکت سهیم نموده و از نظرات و تواناییهای مشتریان خود در جهت بهبود فرایندهای خود بهره مند گردند. از این رو، می توان با اتخاذ استراتژی های مناسب از مزایای فرصتهای بوجود آمده در نحوه ارتباط با مشتریان در دنیای کنونی کسب و کار به نحو موثرتری استفاده نمود. یکی از مهمترین چالش های پیش روی مدیران در هر سازمان، چگونگی تامین منابع مورد نیاز برای پاسخگویی به نیاز مشتریان است. در سال های اخیر، جمع سپاری به عنوان روشی نوین و کارآمد بسیار مورد توجه مدیران سازمانها قرار گرفته است. در واقع، با بهره گیری صحیح از این روش، می توان به نتایج مثبت و مطلوبی در بهبود بهره وری سازمان دست یافت. با توجه به مطالب گفته شده، هدف از این پژوهش را می توان بصورت ارائه تعریفی جامع از مفهوم جمع سپاری، بررسی مزایا و چالشهای پیش رو و همچنین مرور روش های اجرای آن عنوان نمود که جوانب مختلف این استراتژی نوین نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت. همچنین، برای بررسی بیشتر اجرای این استراتژی در دنیای واقعی کسب وکار، مدل جمع سپاری شرکت معتبر اپل مورد بحث و بررسی کامل قرار گرفته است.
جهت دریافت متن کامل مقاله کلیک کنید
نویسنده :
تاریخ انتشار : 1403/10/24
فایل های پیوست